Porta
Linguarum, issue 7, January 2007
Articles
Quelques conclusions personnelles sur les
« conclusions du conseil sur l'indicateur europeen des competences
linguistiques » de 2006, CHRISTIAN PUREN
Apprentissage
par intégration des compétences de base et évaluation critériée du
savoir-résumer en français langue étrangère : quels effets? ALOYS DEDERI
RUZIBIZA et JEAN-MARIE DE KETELE
El Nuevo
Papel del Profesor Universitario de Lenguas Extranjeras en el Proceso de Convergencia
Europea y su Relación Con La Interacción , La Tutoría Y el Aprendizaje
Autónomo, MARÍA MARTÍNEZ LIROLA
This English writing thing”: Students’ perceptions of their writing
experiences at an English-medium university, BOJANA PETRIĆ
A
statistical analysis of achievement in self-study summer books, PLÁCIDO BAZO, MARCOS PEÑATE AND PATRICIA ARNAIZ y HAZEL
GEATCHES
La percepción del factor de
los padres en el aprendizaje del inglés en la escuela primaria. Un estudio
empírico, ELENA
CAROLINA HEWITT
Recursos informáticos para la enseñanza-aprendizaje del inglés en
educación infantil y primer ciclo de primaria: una investigación en el aula, ANTONIO DURÁN
FERNÁNDEZ, JOSÉ FÉLIX BARRIO BARRIO y AGUSTÍN DE LA HERRÁN GASCÓN
Analysing EFL classroom
transcripts: the codification of Incidental Focus on Form Episodes, ELINA VILAR BELTRÁN
The Motivation to use oral
language in the ESL classroom in Secondary Education, ROSARIO
PADIAL CAMPÓN and ELENA TAPIA CARRILLO
To Be or To Be: The Dilemma of Copula Choice for Beginning-Level Learners
of Spanish, SAMUEL FRANCIS
La enseñanza del español en Marruecos: del pasado al presente, ZINEB BENYAYA
Recensiones /Book
Reviews
Writing Strategies
for Business Communication, V Guillén Nieto y J. Williams (2004).
Alicante: Aguaclara, by LAURA CAMPILLO.
Bilingual Education. From Compensatory to Quality Education, María Estela Brisk (2006). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, by ANTONIO R. ROLDÁN TAPIA.
Watching the English: The Hidden Rules of English Behaviour, Kate Fox (2004). London: Hodder and Stoughton, by SUSAN
HERPICHBÖHM.
Teaching Practice Workbook for Language Teachers, Daniel Madrid and José Luis Ortega Martín (2007).
Granada: GEU, by JAVIER VILLORIA PRIETO.
Teaching Practice for Language Teachers, Daniel Madrid and Stephen Hughes (2006). Granada: GEU, by
TONY HARRIS.